Conversie optimalisatie.

 

Elke maand optimaliseren.

User Experience, persuasion, upsell en mails. Onze UX en conversie optimalisatie specialisten werken tijdens een CRO traject aan jouw digitale doelen. Zo onderzoeken we ten eerste hoe jouw webshop of lead generation site meer conversies kan realiseren. Vervolgens creëren we een roadmap met optimalisaties en helpen we jouw site elke maand verbeteren.

 

Samenwerken?

Kennismaken met onze specialisten? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

     

    01

    Onderzoek & strategie.

    We beginnen een CRO traject met een eerste analyse en een strak plan van aanpak. Aan de hand van de beschikbare data en de site zelf wordt het onderzoek uitgevoerd. Vanuit daar zetten we een strategie op en prioriteren we de eerste vervolgstappen: het begin om de conversies van jouw site te optimaliseren.

     

    02

    Data setup & analyse.

    Een van de eerstvolgende stappen is meestal het opzetten van kwantitatieve en kwalitatieve dataverzameling. We onderzoeken waar frictie op jouw site ontstaat met een data driven aanpak. Event tracking stellen we in via Google Tag Manager en Analytics en we analyseren bezoekersgedrag middels tools als Hotjar.

     

    03

    Korte termijn acties.

    We hebben nu voldoende data om een roadmap op te zetten. Hierin structureren en prioriteren we vervolgacties in een backlog. Denk hierbij aan kansen voor A/B testing, wireframing, personalisatie, laaghangend fruit voor developers en nieuwe tooling. Sommige zaken kunnen jullie zelf oppakken – en anderen pakken wij op.

    04

    A/B testing.

    Bij websites met voldoende verkeer (15.000+) wordt A/B testing een interessante optie. Hiermee kunnen we optimaliseren en nieuwe features veilig testen, voordat deze permanent worden doorgevoerd. Niet elke test is gelijk succesvol, maar met deze methode kunnen we op de lange termijn aan mooie successen werken.

    05

    Optimalisatie.

    Iets minder verkeer, of is er geen wens voor testing? Veelal gaan we dan aan de slag met UX principes, nieuwe designs, of personalisatie marketing met Customer Data Platforms. Zo kunnen we ook met iets minder verkeer, vaak toch grote impact maken met veranderingen. Benieuwd hoe dit er in de praktijk uitziet? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.